måndag 25 maj 2015

Bilder från Västanfors hembygdsgård i Fagersta..

En scen om "MORS LILLE OLLE" på en gammal gammal teater på hembygdsområdet.

En härligt rejäl gammal radio..

Här inifrån den gamla Norrby teater...

Ett äkta gammalt klädstreck..

Här sitter det en uppstoppad gubbe o väntar på kaffet :-)

söndag 24 maj 2015

Fika vid sjön Eskiln i Fagersta/Västanfors

Lilian och jag Wendela (till höger) njuter av medhavd kaffe vid Eskiln på Pingstafton


lördag 23 maj 2015

Wendela 8 år i småskolan..


Det är jag Wendela som står i främsta raden , precis i mitten.
Forshälla hette stället jag gick i skolan på och det ligger i Bohuslän.

fredag 22 maj 2015

Idag fikade vi 22 stycken tillsammans på Elsas i Norberg

Tempelriddarträff på Elsas konditori i Norberg..Vi fick tyvärr sprida ut oss för det blev lite trångt.

Här kommer Bertil från Hedemora..

Det kan vara lite svårt att välja med så mycket gott

Här sitter Olavi med fru. Vi var både från Ramnäs, Fagersta, Ludvika och Norberg.

torsdag 21 maj 2015

Tänk att man kan vara så glad fast man gått igenom så svåra saker..

Medspråkare i Norberg: Hussein från Bangladesh 

Smajl från Syrien.

En man från Syrien. Kommer inte ihåg hans namn

Här sitter vi i en skolsal

Samma sal här.

Här är Jonas från Eritrea som flyttade till Skinnskatteberg. Han sjöng så vackert.
Har hållit på i ett år precis nu och kanske kan jag fortsätta till hösten, om jag orkar..

tisdag 19 maj 2015

Torfinn o Wendela på kryss med Cindarella i helgen..

Här sitter jag o väntar på att Cindarella skall lägga till. Torfinn tog bilden förstås.

Här tittar jag på smycken i en butik på båten. Inget för för mig för allt kostar skjortan...

Här har jag hämtat frågesportslappar till oss.

Torfinn vann första pris, en lyxresa, två flaskor vin!!!, choklad o lite annat för ca en lusentapp (tusenlapp)

Här gick vi av båten, alldeles för mycket folk. Några ramlade och några fick lite halvpanik..

Här kommer jag med bestämda steg mot bussen hem...

Loppis i Hamnen i Västanfors Fagersta..


Här njuter jag vid vattnet...


Här spekulera jag över nåt..

fredag 15 maj 2015

Olika sätt att avfärda telefonförsäljare,både på ett elegant och ett ej elegant sätt.

Elegant:
1.  Jag hinner inte så jag måste tacka nej.
2.  Jag är upptagen just då, så tack, men nej tack.
3.  Just nu har jag annat inplanerat så jag måste passa.
4.  Jag är fullbokad för ögonblicket, så nej tack.
6.  Ditt förslag passar inte in i  mina tankar för verksamheten så jag får helt enkelt säga nej.
5.  Just nu har jag en fullbokad agenda men du får gärna återkomma lägre fram.
7.  Jag har andra tankar för den närmaste framtiden så tack, men nej tack.
8.  Det här ligger utanför mitt intresseområde så jag avböjer.
 9.  Jag är inte intresserad. Tack ändå.
11.  Jag har det jag behöver när det gäller telefoni/data/pensionsförsäkringar. Tack.
10.  Jag gör aldrig affärer över telefon men tack ändå.
12.  Just nu passar det mig inte. Tack för att du tänkte på mig.
13.  Det skulle vara trevligt men just nu fungerar det inte för mig.
14.  Det låter som en väldigt bra idé som jag vill tänka igenom först.
15.  Det låter trevligt. Vi kan väl fundera på det?
16.  Du verkar ha en bra idé. Fundera ett varv till på den och kom tillbaka till mig.
17.  Nej, det har jag inte lust med. Men tack för att du frågade.
18.  Nej det vill jag inte men jag skulle kunna tänka mig…
19.  Nej, det vill jag inte. Tack ändå.

20.  Nej, tack. (kombinerat med ett vänligt leende och fast blick)
Ej elegant:
Om de frågar efter din man eller fru:
Han eller hon är död.
Vi skilde oss igår så han/hon är inte här.
Min man/fru har precis svimmat av, jag måste ta hand om han/hon.
Han/hon har träffat en ny partner.
Han/hon reste till Nordkorea igår.
Förstår man inte här så är det bara att ropa Nej med hög hög röst..


torsdag 14 maj 2015

Gökotta på Karbennings gamla kyrkplats..imorse

En härligt gökotta med sol och blåst fick vi vara med om i morse. Vårsånger, andakt, kaffe och go gemenskap var det.ca 20 stycken tog sig dit ut. Bara i vår lilla bil var vi fyra  stycken.
Här sitter Torfinn med dam från Karbenning
Gamla kyrktornet i Karbenning. En väldigt fin klang i klockan var det.
Här sjunger Corona-kören vårsånger.

Lilian Gunnel och Torfinn dricker kaffe.

DEn urgamla altarstenen med lav på hade prytts med gullvivor.

Torfinn 80 år..