tisdag 10 mars 2015

Migrationsverket behandlar folk som boskap...

Imorron bitti (11 mars) (vet ej tid) kommer migrationsverket flytta alla singlar från Björkås i Norberg till Klackbergsgården i Norberg. Orsaken sägs att man måste stänga halva Björkås!! Varför de skall flyttas är det ingen som vet.Ingen av dem vill flytta så det är risk för oroligheter. Flera bor med sin släkt på Björkås och blir därmed utkastade från den gemenskapen.Det går heller inga bussar från/till Björkås eller Klackbergsgården så det är ju väldigt lång väg att gå däremellan.Det verkar ju vara så knepigt att bara flytta runt människor så där precis som de vore boskap.Många är så ledsna och oroliga över hur det skall gå.
Jag förstår att migrationsverket gör så här ofta, det känns som om man var i ett krigsdrabbat land där man gör vad som helst med människor.

4 kommentarer:

  1. Håller med Dig fullständigt för så illa tycks man behandla de som bor i Skara på Stora Ekeberg. Jag förstår flyktingarna då de kommer hit och hanteras på detta omänskliga sätt att de då blir rädda, ledsna och frustrerade. Felet tycks vara att Migrationsverket bara gör kortsiktiga avtal då man köper in flyktingförläggningarna. Om jag själv skulle bli behandlad på samma sätt skulle jag inte heller sitta ner tyst och ta det som det kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alf! Så här gick det idag. Ingen gick på bussen som skulle föra dem till nåt annat ställe och de fick vara kvar. Men när pressen gått därifrån så gick migrationsverket in och tog bort sängkläderna till alla singlar och låst in dessa i ett rum. Så de har väl tänkt att komma imorron istället. Få se hur det går.Vad är det för jäkla land vi lever i ? Det är klart att det inte är bättre på andra ställen. Det är endast en massa folk som fått jobb där(migrationen) och bara vill trycka ner andra människor i skorna. Förfärligt..Jag tänker som du att om jag hade blivit behandlad så hade jag också motsatt mig detta...Demokrati o frihet, aj fasen, nej då..

      Radera
    2. Finns bara en sak att göra, häng på Din politiker som en liten igel. Alla vi andra som inte är flyktingar måste på skarpen säga till våra folkvalda att så hanterar man inte människor i vårt vackra land!

      Radera
    3. Ja du skall veta att vi gör så gott, vi kan...

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..