lördag 30 augusti 2014

Jag har varit på "Snutkonsert" i Karbenning,,

I varje fall när jag var ung kallade vi polisen för snut så därför skrev jag så i rubriken. Det var alltså Dalapolisens spelmän som hade konsert i Karbenning. Det var en härlig omväxlande konsert med MYCKET spelglädje..

De berättade lite polishistorier också fast denna var sann sa han som berättade: I en kyrka nere i Småland satt det en nästan utslagen och utsatt man och lyssnade.Så efter konserten kom han fram med en lapp som han skrivit och på den stod det "Nu kan  jag inte säga snutjävel längre". Den lappen hänger nu i Falun , inramad på polisstation där för det var den bästa recension de fått någon gång :-)

2 kommentarer:

  1. vad bra han sa, och vilken fin tavla dem fick i Falun !

    jag har aldrig sagt snutjävel, kanske inte snut heller, minns inte i alla fall !

    ha det gott vännen ! kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du kanske har tänkt det Amanda....Kram fr W

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..