lördag 16 augusti 2014

Bilder en liten bit från Karbenning efter branden...

Vi tog en sväng ut mot Karbenning idag för att titta hur det såg ut efter branden. Vi infarten till Karbenning efter Broarna, på andra sidan vägen såg det ut så här. Det är nog nödvändigt att se med egna ögon för att förstå.. 72 mil slang totalt använder brandmännen bl.annat. När vi kom ner till vägen mot Ängelsberg var det stopp med vakter. Endast boende fick åka in där. Det brinner ännu men är under god kontroll.







Förfärliga bilder om man vet hur vacker skogen var innan...

6 kommentarer:

  1. bilderna ser ju inte så hemska ut ?
    eller har det funnits hus där, då är det ju annat om husen har brunnit ner,

    vad hemsk för dem som bodde där och bor där !

    men jag ser din lilla röda bil, en glad färgklick !

    kram och ha en skön söndag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det gör de kanske inte Amanda men om man vet att 25 hus runt detta område brann ner så inser man vidden av det. Tack för titten Amanda..

      Radera
  2. Det är inte klok vad en liten glöd kan ställa till med, tur i oturen att inte fler människor strök med.

    Men i bilderna ser jag flera möjligheter till att Du som fotograf fått till några bra bilder. Bilder som skulle passa i Vi i Skogens nya tävling!

    Tack för Du skriver i min blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju fasansfullt egentligen. Tack för tipset om tävlingen i VI, kanske jag skulle skicka in Kandelabergranen? DEt känns bra att kika in till dig ock kommentera lite ibland men varför kan man inte skriva mer text där? Det behövs kanske inte mer plats...Tack själv du Alf..

      Radera
    2. Hej igen Wendela! Ja, jag hade också önskat att det fanns möjligheter till lite kommunikation i bloggen. Jag har mejlat till de som styr och fått besked om att de tittar på det!

      Men om det är något särskilt Du vill svara/diskutera så kontakta mig så kan jag lägga ut det!

      Radera
    3. Det går ju faktiskt att skriva flera kommentarer på din blogg på samma gång. Så där kan man få in det man (jag) vill ha sagt...Tack för din hjälp. Jag skickade in ett foto igår till Vi-skogens tävling..Ha en fin dag fr W

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..