tisdag 21 augusti 2018

Medkvinnan

Bildresultat för hijab, tecknad

 Hon kom mot mig på trottoaren

i 30 graders värme.

Hon hade svart schal och svart hellång kappa,

dessutom ett par långbyxor under allt.



Vi stannade båda två och skänkte ett leende till varandra.



Hon kom från Aleppo, jag från Norberg.

Hon kysste mig på båda kinderna.

Min hand smekte hennes kind och hon log.

I Syrien BOM  BOM  sa hon och jag förstod.



Jag förstod inte på riktigt utan bara att hon menade krig.



Hon gick ensam  och alla tittade på henne

på grund av hennes hijab och svarta kappa.

Jag har fyra barn och så räknade hon upp namnen på dem.

Jag har tre visade jag med tre fingrar



Vi kysste varann på kinden när vi skildes helt hastigt.



                      W.D.  1 augusti-18 i Norbergs centrum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..