tisdag 3 november 2015

Mat i stekpåse..

Lägg kryddade kycklingklubbor, potatis, morötter och paprika i små bitar, krydda det. Lägg alltihop i en stekpåse. Klipp ett litet hå på ovansidan i påsen. Lägg in i varm ugn 175 gr-200gr gärna på ett galler med en plåt under. Låt inte påsen komma i kontakt ugnen på insidan. Låt detta så i 1 och en halv timma i ugnen. . Färdigt. Ta ur påsen och klipp upp ena hörnet på påsen och häll ut spadet som du kan ha till sås eller ät det som det är. Så jättegott..
Ingen disk, inget ösande, helt enkelt smart.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha det där med allt i ett är ett mycket bra och smakligt sätt att laga mat. Tror nog de där kycklingarna var väldigt goda. Själv lagade jag torsk i foliepaket i går, också mycket gott!

    Om jag inte syns till så mycket så jobbar jag med att försöka få ordning på min hemsida efter att serverbolaget uppdaterat och "moderniserat"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fisk i foliepaket är ju jättegott det med.. Har du potatis bredvid då eller i paketet?
      Hälsa lilla frun. Jag fattar att det tar tid med det tekniska med hemsidan. Det är nog inte det enklaste..Ha det gott Alf.

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..