onsdag 8 juli 2015

"Kvinnovatörer", en fotutställning av Lisa Westermark på Engsö sltt.

Här på Engsö slott var fotoutställningen med Lisa W. Tyvärr var det för mörkt i själva utställningslokalen så med min lilla kamera funkade det inte. Utställningen handlade om 17 stycken  kvinnliga uppfinnare i tiden. Oftast och mest har de glömts bort så detta var mycket intressant.

Här tar Lisa emot besökare innan vi gick in. Vi tre från Norberg kände ingen men det gick bra i alla fall.

Här är Lisa Westermark i egen hög person. En mysig tjej.

Det bjöds på jättefina snittar och vin, öl och cider från slottsköket.


Ett underbart gammalt träd som det fanns en hel del av i slottsträdgården.

Till vänster Lilian och Eva från Norberg . Vi samåkte dit.

Här står Lisas storasyster och berättar lite om utställningen.
Exempel på uppfinningar kvinnor har gjort och det finns förstås många många fler..
Eva de la Gardie: potatismjöl
Mary Anderson: vindrutetorkare
Melitta Bentz: melittapåsar
Aina Wifalk: rullatorn
Eva Lindberg: glidlakan

2 kommentarer:

  1. Jättekul att ni kom! Och jag tror minsann du är lite flitigare med din kamera än jag är med min! :-D Hoppas det är ok att jag delar ditt blogginlägg på min facebooksida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ok Lisa. Lycka till i ditt fortsatta arbete med raderade kvinnor (hoppas jag). kram W

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..