söndag 4 januari 2015

Kalas för Wendela 1956 i Uddevalla

Vid kortändan vi fönstret med prickig klänning med vitt runt halsen är jag på min 10 årsdag. Den tredje till vänster om mig är Marianne min syster som fyllde 5 år samma dag. Flera av mina klasskompisar var med som Carina, Monika, Siv, Viveca bl.annat. Jag ser vi är tio stycken, morsan var bra bussig som ordnade kalas med så många för oss.
Här bor vi i en lägenhet på fem rum o kök mitt emot sjukhuset i Uddevalla. Så hyrde Morsan ut två rum. Detta var på Fjällvägen 28 a.Detta är 58 år sen, oj oj oj oj vad tiden går..

4 kommentarer:

  1. ooh, vilken härlig bild !
    Och att din mamma höll kalaset för dig och dina kompisar, vilka minnen du har Wendela !
    Jag har inte så många foton på mig när jag var liten. Kanske en gammal klassfoto nånstans.

    ha det bra vännen, kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen kul att ha lite bilder men det är inte såååå många precis för det var ju inte vanligt med kameror på stenåldern då vi levde...Kram fr W

      Radera
  2. Härligt med gamla bilder och vilka minnen de bör väcka. Tyvärr har inte jag heller så många.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja rotar man tillräckligt långt ner i lådorna hittar man alltid något...Ha en trevlig hel från oss.

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..