onsdag 5 november 2014

Om en rumänsk ros-utdelare vid Ica i Norberg idag..

Idag när jag var i ICA-butiken här i Norberg kom en kvinna rätt så hastigt mot mig och tryckte en ros upp i ansiktet på mig. Jag tackade nej för jag vill inte ha nån ros.Sen stannade jag och tittade hur hon gång efter annan stannade flera äldre män, gav dom rosen och la sin arm över deras rygg. När rosenutdelaren sa till att hon ville ha betalt för rosen och männen sa nej så fullkomligt slet hon rosen ur deras händer och gick därifrån till nästa gamla man. Efter att hon hoppat på flera män men sina vissna rosor gick jag fram till henne och sa att så där är väldigt fult att göra. Hon tittade på mig aggressivt och skrek "det är mina blommor". Jag stod kvar och sa att hon var dum men då blev hon riktigt ilsken och tog ett hastigt steg mot mig. Då gick jag. Hon hade en kvinnlig medhjälpare som hon då gick emot. Såna här människor kan jag INTE tycka synd om för på detta sättet kommer man aldrig att komma in i ett samhälle..

4 kommentarer:

  1. Tycker Du gjorde helt rätt och alla som kommer hit beter sig inte på ett önskvärt sätt. Jag hade nog blivit förbannad om jag råkat ut för henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att man kan inte få göra vad som helst bara för att man är fattig, rumän, gammal, gravid, barn, utlänning, handikappad med mera. Att bete sig som hon gjorde var mycket fult.
      Detta kommer naturligtvis inte hindra mig att köpa lite frukt, lämna en peng till andra som tigger...
      Jag tror säkert du hade blivit skitarg också..Ha det fr W

      Radera
  2. jag gick på det där en gång här i Kalmar, jag tog blomman och gav mannen en 50 lapp !!
    senare på samma dag såg jag flera "rossäljare", men jag hade lärt min läxa, hahaha !

    jag skrev också ett inlägg om detta på "silver" för länge sen, när jag var med där.

    ha det bra ! kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tråkiga grejer.Du har lärt dig din läxa och jag min förhoppningsvis...Kram o tack fr W

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..