tisdag 11 mars 2014

Visst är det underbart?

Skata

Snödroppar

6 kommentarer:

  1. helt underbart när våren börjar "växa", och alla småfåglarna kommer tillbaka !

    jag läste att ni får nya rör i köket, då blir det nog lite stök, och kostar det ju också !
    inte så roligt kanske, men sedan blir det fint igen !
    kram !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara rörmokarna som vart här sen väntar vi snickare , försäkringsbolag och sen skall de ha tid också...Så vi fortsätter vi att diska i badrummet...Kram och tack för du finns..

      Radera
  2. lite extra jobb till dig Wendela och diska i badrummet, usch vad jobbigt när det blir så !

    jag minns när dem renoverade i vårt badrum, i detta hus som vi bor nu, så tog det en vecka, vi kunde inte bo här hemma,
    men fick låna en "etta" för hyresvärden under den tiden och vi åt ute varje dag, men det gick ! jag ville bara hem igen och
    städa efter rörmokaren och allt !

    jag önskar dig ändå en fin och härlig helg, kramar !!

    SvaraRadera
  3. Tack gulliga du. Ja nu har vi hört eller fått reda på att på tisdag morron kommer det folk och skall riva en vägen i våningen inunder. Så det är bara att vänta och se innan vi får använda slasken och diskbaljan igen..DEt är bökigt faktiskt..Ha nu en fin helg själv Amanda...Kram fr S

    SvaraRadera
  4. Var den fina skatan ensam? Ja, jag tänker på att dels bildar de ju par och stundtals ser man dem i en stor flock så här års. Dessa flockar kallade mina fosterföräldrar för skatriksdag. Och det kanske låg något i det för det bruka vara ett hiskeligt tjattrande på skatorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad jag förstår så var den det.. Min gubbe som är norrman kallar skatorna i stor flock för skat-ting...Det är ju samma sak som skatriksdag..

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..