tisdag 14 januari 2014

Du kan betala med kontanta pengar på vårdcentralen i Norberg..

Jag var på vårdcentralen för  att ta ett prov . Jag ville betala med kontanta pengar men de sa nej till det. När jag var hos läkare sist i oktober 2013 fick jag efter lite tjafs betala kontant så jag tyckte det var konstigt att det inte gick nu. Men jag stod på mig och receptarien sa nej igen. Till slut sa hon att jag skall rådfråga min kollega. Hon gjorde det och kom till mig och sa att det gick bra att betala med kontanta pengar!!!!!! Det hade kommit ett beslut på att man fick göra detta för ett par månader sen men detta hade inte kommit till personalens kännedom.
Så nu vet ni som läst detta att det är ok och om dom säger nej så stå på er...

5 kommentarer:

  1. men jag undrar hur det går här i kalmar ?
    fast jag lika envis om jag vill !
    tänk att kontanter duger inte i dagens samhälle, riktiga pengar !

    kram på dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kan du se att i Kalmar vill de bara ta emot kort... http://www.ltkalmar.se/halsa-vard/avgifter/
      Fast riksbanken säger att kontanta pengar är ett betalningsmedel i Sverige...Kram fr W

      Radera
  2. Jag tänkte jag skulle kunna få en länk att bara klicka på men det gick inte..

    SvaraRadera
  3. Ja det här med kontantlöst samhälle borde man tänkt ordentligt innan man inför det fläckvis. Vi har fler exempel som att Västtrafik inte tar kontanter på sina bussar och själ skrev jag i min blogg om bankernas jävla sätt att inte ta emot kontanter. http://www.alf-helin.se/19077142/1662816/posting/kontantlösa-bankkontor-johnssonlinjen-spel-och-nytt-bildcollage

    Om inte det fungerar som länk så gå via hemsidan http://www.alf-helin.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst det du skrev 9 januari..Det är för-t alltihop hur man kan göra skillnad på folk...

      Radera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..