torsdag 4 juli 2013

Norbergs Väntjänst i hönsgården...

Idag kan man beställa nästan vilka signaler som helst till sina mobiltelefoner och nu vill jag berätta om att det är just det  min gubbstrutt gjort. Varje gång det ringer någon till honom så hör man en tupp gala på högsta volym. Det måste ju vara på högsta volym också annars hör han ju inte den. Så sitter du som läser detta på vårdcentralen i Norberg eller är på apoteket i Norberg eller kanske rent av i ett väntrum på lasarettet i Västerås eller någon annanstans OCH hör en tupp gala riktigt högt så kan du vara säker på att det är min gubbe som är ute i nåt ärende. Sitter han på vårdcentralen och jag ringer i något viktigt ärende som att jag vill att han skall köpa en extra filmjölk eller så, så svarar han för det mesta, ”ja det var i hönsgården”. Sitter han då på ett ställe med mycket damer då kan det ju vara lätt att associera till att han eventuellt är en kvinnoförtryckare. Det lovar jag på heder och samvete att han inte är men jag får visserligen erkänna att han  gör han lite försök ibland men där kammar han noll…

2 kommentarer:

  1. ja wendela, det finns nog alla möjliga mobilsignaler !

    jag har en vacker och lugn musik i min mobil,
    och när vi var på City gross och handlade
    så hörde jag just den musiken och tänkte att dem spelar så vackert musik i
    affären,
    men det var ju bara min mobil, hehehee....

    men att höra tuppen gala högt, då har man säket kommit i hönsgården !

    kramis och godnatt...

    SvaraRadera
  2. Ja det är kul då man kan variera...Kram fr W

    SvaraRadera

Kommentera gärna....Wendela

Torfinn 80 år..