söndag 10 maj 2015

Slottsvandring på Wenngarns slott utanför Sigtuna..

Fr Vänster Torfinn, Lena, Lennart, Gregory och Fred..Jag Wendela tog fotot.

Här går Fred , Gregory och jag runt lite.

Wenngarns slott numera inköpt av fastighetsförädlare Olle Larsson Sysofys . Han och hans medhjälpare har gjort ett ädelt storartat jobb på Wenngarnsområdet.

Man har bland annat ansat alla gamla träd i alléerna. Ett jättejobb.

Här är vi på väg uppför trappan till Wenngarns slott. Där fikade vi lite senare på eftermiddagen.

lördag 9 maj 2015

Här är vi på besök på Wenngarn Sigtuna..

Från Vänster Gregory, Torfinn, Lennart och Fred strax utanför slottet på Wenngarn. Vi väntar på Lena och hon kom..

torsdag 7 maj 2015

Imorron fredag kommer Lennart en gammal arbetskamrat till oss.

Lennart till höger och jag till vänster förstås. Han stannar till på söndag kväll. Det blir väldigt trevligt.
Torfinn har säkert känt Lennart i 25 år och jag inte så länge..
Här är vi på Hembygdsgården i Västanfors för några år sen

tisdag 5 maj 2015

Idag har vi varit på Rättviks stiftsgård på Väntjänstkurs..

En härlig dag med allehanda information om vårt liv vi lever. Här står Torfinn på Stiftsgårdens trappa.
Detta var en kurs eller heldag med Väntjänstare från hela Västmanland Vi var sammanlagt ca 80 stycken personer.
Här är vi på väg hem och stannade till på Leksands knäckebrödsfabrik.

Här var det provsmakning på en massa hårt bröd.


Här tittar Torfinn i hyllorna om han hittar nåt extra gott bröd.



Här är ingången till Leksands bröd och de har förstås mycket annat gött också..

måndag 4 maj 2015

Fruktgubben av Arcimboldo är en underbar målning

Guiseppe Arcimboldo: "Vertumnus", även kallad "Trädgårdsmästaren". Olja på trä 70,5x57,5 cm, målad omkring 1590. Tavlan finns på Skoklosters Slott, Sverige

fredag 1 maj 2015

Våren dansades in på Valborg i Avesta (Holmen), bröllopsdag för detta fötjusande par..

Det var så kallt bredvid Dalälven så en inproviserad dans kom igång..

Här har det brunnit ner mycket men den värmde i kylan, elden..

Bröllopsparet, gifta i sex år idag 1 maj.. 
GRATTIS

Här kommer Naya åkande utför...

Och här kommer Maya..

onsdag 29 april 2015

Med detta gänget blev det ett studiebesök idag i Norberg

Medspråkarträffen gjorde ett studiebesök i Norbergs kyrka idag. Efteråt bjöd kyrkan på kaffe och kaka på Mariagården i Norberg.
Dessa människor kommer från Syrien, Somalia och Eritrea.

tisdag 28 april 2015

Väldigt så människor vill bestämma om jag vill ge till en tiggare..

  1. Först skall man ge dom lite pengar så kommer det någon viktigpetter och skriver på nån ledarsida att man inte skall ge dem något (de har visst aldrig varit i trångmål). 
  2. Sen räcker det om man hälsar på dom och ser dom men nu det senaste är att man inte skall se dom heller.. Vilken tur att jag bestämmer över mitt eget liv och både ger och ser OM jag vill det...

lördag 25 april 2015

Nu har våra vänner flyttat till Arboga...Tack för att vi fått lära känna er underbara människor..

Till höger sitter Hanin (hoppas jag inte förväxlat namnen nu igen)
Morbror Walid..
Detta är Renim och hon var ledsen när de kom klockan 17 på eftermiddagen och sa att kl 10 påföljande morron skulle flyttlasset gå och allt städat och packat.

Här är Remims Mor o Far. Hon har även en syster och morbror som fick flytta på samma gång.


Torfinn 80 år..