Den ser ut som ett stort monster...Från Tivoliet i Avesta i helgen.
| Här är den på väg att slå helt runt....Jag får ont i magen bara jag ser på den... |
En blogg av en helt vanlig tråkig kvinna. Livet är underbart tycker jag, har många jag älskar och jag har många som älskar mig. Det tackar jag Gud för..
| Hon som sitter till vänster om Tina heter Lisa Westermark och hon var också initiativtagare och fotograf till denna träff. |
| Här sitter Olga som började på Asea 1946... |
| Mannen som står till vänster var barn till en man som kom från Italien och som hade jobbat på Asea. |
| Vi var flera som hade böcker och bilder med från tiden då vi jobbade i Västerås.Själv jobbade jag som elsvetsare på Finnslätten ensam bland ca 80 män. |
| Här visas det bilder från kvinnor från Italien som hade kommit till Sverige för att jobba på Asea. |
| Till höger en kvinna som jobbade på ett laboratorium som tillhörde Asea. |
| Till höger Gabriella som var dotter till kvinnan på bilden. Gabriellas Mamma hade jobbat som linderska. |
| Lisa och Tina lyssnar och ler när vi berättar om vilohem, hålkort, blandackord, matlådor med mera. Ett par underbara timmar fick åtminstone jag vara med om. Tänk så mycket historia det finns. |